Tender.gr
Διαφήμιση

Στις 14 Οκτωβρίου του 2004 η Πολεμική Αεροπορία θρήνησε το πιο πολύνεκρο δυστύχημα μαχητικών αεροσκαφών (εν καιρώ ειρήνης.)

Διαφήμιση

Στις 14 Οκτωβρίου του 2004 η Πολεμική Αεροπορία θρήνησε το πιο πολύνεκρο δυστύχημα μαχητικών αεροσκαφών (εν καιρώ ειρήνης.)

Δύο διθέσια F-16 συνετρίβησαν στο Πήλιο, 2 χιλιόμετρα από το χωριό Άγιος Λαυρέντιος, σε υψόμετρο περίπου 1.000 μέτρων. Το επόμενο πρωί εντοπίστηκαν νεκροί και οι τέσσερις χειριστές των αεροσκαφών, ο Επισμηναγός Ιωάννης Κομματάς, ο Σμηναγός Αθανάσιος Σιούτας και οι Υποσμηναγοί Γεώργιος Αντωνόπουλος και Γεώργιος Λυκούδης.

Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2004

Κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, δύο διθέσια μαχητικά τύπου F-16, τα οποία επέστρεφαν από εκπαιδευτική πτήση στο Αιγαίο, συνετρίβησαν περίπου 2 χιλιόμετρα από το χωριό Άγιος Λαυρέντιος, σε υψόμετρο περίπου 1.000 μέτρων.

Είχαν απογειωθεί στις 2 και 7 λεπτά το μεσημέρι από την 111 Πτέρυγα Μάχης στην Αγχίαλο και απείχαν λίγα μόλις λεπτά από την προσγείωσή τους, όταν στις 3 το μεσημέρι χάθηκαν από τα ραντάρ…

Αμέσως ξεκίνησε επιχείρηση για τον εντοπισμό τους! Ταυτόχρονα με την συντριβή, ενεργοποιήθηκε από το ένα αεροσκάφος το σήμα της εγκατάλειψης, αλλά όπως εκτιμάται, αυτό έγινε αυτόματα με την πρόσκρουση και δεν ήταν αποτέλεσμα ενέργειας κάποιου από τους άτυχους χειριστές.

Το απόγευμα, ελικόπτερο Super Puma εντόπισε συντρίμμια των αεροσκαφών περίπου 2χλμ βορειοανατολικά του Αγίου Λαυρεντίου, στο Πήλιο.

Διαφήμιση

Η βασική εκτίμηση για την αιτία του δυστυχήματος είναι ο λεγόμενος «χωρικός αποπροσανατολισμός». Ο μεγαλύτερος κίνδυνος δηλαδή που παραμονεύει για τους πιλότους και δη αυτούς των μαχητικών αεροσκαφών.

Σαν Σήμερα η ΠΑ θρηνεί 4 Χειριστές και χάνει 2 Μαχητικά στο Πήλιο …Εν καιρώ Ειρήνης
14 Οκτωβρίου 2018 slide, Διάφορα – Απόστρατοι

ShareTweet
Στις 14 Οκτωβρίου του 2004 η Πολεμική Αεροπορία θρήνησε το πιο πολύνεκρο δυστύχημα μαχητικών αεροσκαφών (εν καιρώ ειρήνης.)

Δύο διθέσια F-16 συνετρίβησαν στο Πήλιο, 2 χιλιόμετρα από το χωριό Άγιος Λαυρέντιος, σε υψόμετρο περίπου 1.000 μέτρων. Το επόμενο πρωί εντοπίστηκαν νεκροί και οι τέσσερις χειριστές των αεροσκαφών, ο Επισμηναγός Ιωάννης Κομματάς, ο Σμηναγός Αθανάσιος Σιούτας και οι Υποσμηναγοί Γεώργιος Αντωνόπουλος και Γεώργιος Λυκούδης.

Πέμπτη 14 Οκτωβρίου 2004

Διαφήμιση

Κάτω από αδιευκρίνιστες συνθήκες, δύο διθέσια μαχητικά τύπου F-16, τα οποία επέστρεφαν από εκπαιδευτική πτήση στο Αιγαίο, συνετρίβησαν περίπου 2 χιλιόμετρα από το χωριό Άγιος Λαυρέντιος, σε υψόμετρο περίπου 1.000 μέτρων.

Είχαν απογειωθεί στις 2 και 7 λεπτά το μεσημέρι από την 111 Πτέρυγα Μάχης στην Αγχίαλο και απείχαν λίγα μόλις λεπτά από την προσγείωσή τους, όταν στις 3 το μεσημέρι χάθηκαν από τα ραντάρ…

Αμέσως ξεκίνησε επιχείρηση για τον εντοπισμό τους! Ταυτόχρονα με την συντριβή, ενεργοποιήθηκε από το ένα αεροσκάφος το σήμα της εγκατάλειψης, αλλά όπως εκτιμάται, αυτό έγινε αυτόματα με την πρόσκρουση και δεν ήταν αποτέλεσμα ενέργειας κάποιου από τους άτυχους χειριστές.

Το απόγευμα, ελικόπτερο Super Puma εντόπισε συντρίμμια των αεροσκαφών περίπου 2χλμ βορειοανατολικά του Αγίου Λαυρεντίου, στο Πήλιο.

Η βασική εκτίμηση για την αιτία του δυστυχήματος είναι ο λεγόμενος «χωρικός αποπροσανατολισμός». Ο μεγαλύτερος κίνδυνος δηλαδή που παραμονεύει για τους πιλότους και δη αυτούς των μαχητικών αεροσκαφών.

Κατά τα φαινόμενα, τα δυο αεροσκάφη, πέφτοντας στην χαμηλή νέφωση που επικρατούσε στην περιοχή, προσέκρουσαν στην πλαγιά υπό μικρή γωνία, όταν ο χειριστής του πρώτου από τα δύο παρέκκλινε της πορείας που είχε δηλώσει ότι θα κάνει για να παρακάμψει το βουνό.

Αν όντως συνέβη αυτό, η απόφαση του πιλότου οφειλόταν στο επονομαζόμενο «Vertigo» και την παραίσθηση που αυτό δημιουργεί.

Λόγω αυτής νόμιζε ότι η κατεύθυνση που ακολουθούσε με βάση τα όργανα πλοήγησης δεν ήταν η σωστή και «διόρθωσε» την δήθεν λανθασμένη πορεία, με αποτέλεσμα να συντριβεί στο βουνό, όπως και οι συνάδελφοί του που τον ακολουθούσαν «στα τυφλά».

ΠΗΓΗ: veteranos.gr

Διαφήμιση
Διαφήμιση
Αφήστε το σχόλιο σας:
Tender.gr